Jak zacząć?

Rok temu do I Komunii Świętej przystąpiły moje dzieciaki, córka i syn.
Nigdy nie zapomnę, jaki stres przeżywałam przez cały rok poprzedzający to wydarzenie.
Chciałam, aby wszystko szło jak najlepiej. Ponieważ mam ich tylko dwoje, a uroczystość
mieli jednocześnie, nie miałam żadnego wcześniejszego doświadczenia w tej
dziedzinie. Nie miałam też nikogo bliskiego, kto pomógłby mi, albo chociaż doradził.
Byłam zdana sama na siebie. Pozostawała mi własna intuicja i Internet.
Niestety, w Sieci nie znalazłam miejsca, w którym znajdowałyby się
wszystkie, albo chociaż większość informacji, porad i wskazówek na temat przygotowania
dzieci do I Komunii Św. Trafiałam jedynie na szczątkowe wiadomości: jedni pisali
o przygotowaniach od strony duchowej i katechetycznej, inni o przyjęciach, gdzie
indziej znalazłam coś o ubiorach, a jeszcze w innym miejscu o prezentach.
Ale co było zrobić? Chodziłam po tych stronach, notowałam, zapisywałam
i uczyłam się, aż uzbierało mi się całkiem sporo materiałów. Jednocześnie zauważyłam,
że takich, jak ja poszukiwaczy jest dużo więcej. Wymieniali się informacjami na
forach i w komentarzach blogów. Pocieszało mnie to, ale nie zmieniało mojej sytuacji
na lepsze.
Na szczęście, zdążyłam wykonać wszystko na czas, o niczym nie zapomniałam
i niczego nie przeoczyłam. Dzień I Komunii Świętej moich kochanych dzie-

ciaków upłynął we wspaniałej atmosferze. Bohaterowie dnia byli zachwyceni, goście
zadowoleni, a ja i mąż bardzo zmęczeni, ale usatysfakcjonowani. I muszę Wam
napisać, że noc z niedzieli na poniedziałek po uroczystości przespałam, niczym małe
dziecko! Tak bardzo byłam wcześniej napięta i zestresowana, że nawet tego nie
dostrzegałam. Wszystko odpłynęło ode mnie po udanym dniu I Komunii Św. I to było
naprawdę wspaniałe uczucie!
Teraz pomyślałam, że podzielę się z innymi moją wiedzą i doświadczeniem,
bo właśnie przed tym wydarzeniem stoją rodziny tegorocznych dzieci komunijnych.
Mam nadzieję, że zgromadzone i opisane tutaj przeze mnie rady, pomogą, przynajmniej
niektórym, w spokojnym i skutecznym przygotowaniu się do tego wielkiego
dnia, dnia, który każdy pamięta przez całe życie.

fragment ebooka "I Komunia Św. - przygotowania krok po kroku"

Komentarze